4 راه حل مناسب برای از بین بردن چربی های شکم


اول از همه باید بدانید که همه افراد حتی آنهایی که شکمی کاملا صاف دارند، مقدار کمی چربی در حفره شکم دارند، مشکل تجمع چربی اضافی در ناحیه شکم است. نکته دوم این است که فقط مقداری از چربی شکم مستقیماً زیر پوست است، در حالی که قسمت دیگر عمیق و اطراف اندام های داخلی مانند کبد، روده، قلب و ریه است.

این «چربی احشایی» است که در اعماق درون است که بیشترین مشکلات سلامتی را ایجاد می‌کند و حتی افراد لاغر نیز ممکن است بیش از حد داشته باشند.

البته مقداری از این «چربی احشایی» ضروری است زیرا از اندام های داخلی محافظت می کند. اما اگر مقدار زیادی از این چربی احشایی داشته باشد، به احتمال زیاد به بیماری های مختلفی مانند فشار خون و دیابت نوع 2 مبتلا می شود. بیماری قلبیزوال عقل و انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پستان و یک روده بزرگ

برخلاف تصور عموم، بافت چربی یک بافت فعال است و مواد مختلفی تولید می کند که می تواند اثرات مضری بر سلامت شما داشته باشد.

با افزایش وزن ابتدا چربی اضافی در محل های معمول رسوب می کند و پس از پر شدن نوبت به رسوب چربی در داخل اندام های داخلی و اطراف قلب می رسد که خطرناکتر است.

به همین دلیل، داشتن بدن «گلابی» – باسن و ران‌های بزرگ‌تر – ایمن‌تر از داشتن بدن «سیبی» است – یعنی کمر یا شکم بزرگ‌تر. هر چه چربی شکم شما بیشتر باشد، احتمالاً چربی احشایی عمیق تری دارید. البته، حتی افراد با ظاهر لاغر نیز می توانند چربی احشایی اضافی داشته باشند.

حتما بخوانید:
خرید تجهیزات پزشکی دست دوم - تجهیزات پزشکی سدان

مقدار این چربی احشایی تا حدی به ژن های شما و تا حدودی به سبک زندگی شما بستگی دارد، به خصوص اینکه چقدر حرکت می کنید.

چربی شکم

اما اگر بخواهید از چاقی شکمی یا به عبارت دقیق تر، از شر چربی های احشایی خطرناک خلاص شوید، هیچ راه سریعی از طریق رژیم غذایی یا ورزش یا با کمک دستگاهی که به طور خاص این چربی ها را کاهش دهد وجود ندارد. (روش های لیپوساکشن فقط باعث کاهش چربی زیر پوست می شود).

برای از بین بردن چربی شکم و چربی احشایی یا پیشگیری از آنها، چهار اقدام اصلی عبارتند از ورزش، رژیم غذایی، خواب و مدیریت استرس.

ورزش: ورزش شدید می تواند چربی بدن از جمله چربی احشایی را کاهش دهد. شما باید حداقل 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​حداقل 5 روز در هفته انجام دهید. پیاده‌روی همچنین اگر به اندازه‌ای تند باشد که باعث تعریق، افزایش تنفس و افزایش ضربان قلب شود، مفید است.
اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه تری به هدف خود برسید، می توانید سرعت خود را افزایش دهید و تمرینات شدیدتری مانند دویدن آهسته یا پیاده روی تند انجام دهید. در این صورت لازم است حداقل 20 دقیقه در روز به مدت 4 روز در هفته ورزش کنید. ورزش شدید روی دوچرخه ورزشی یا دویدن بیضوی یا سبک روی تردمیل نیز می تواند موثر باشد.
فعالیت بدنی متوسط ​​- یعنی فعالیتی که ضربان قلب شما را حداقل سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه افزایش می دهد – مفید است زیرا سرعت تجمع چربی احشایی را کاهش می دهد. اما سوزاندن چربی احشایی نیاز به فعالیت بدنی شدیدتری دارد. |
این فعالیت بدنی را می توان در قالب بازی های ورزشی انجام داد.
لطفاً توجه داشته باشید که اگر قبلاً سبک زندگی کم تحرکی داشتید، بهتر است قبل از شروع فعالیت بدنی شدید با پزشک مشورت کنید.

حتما بخوانید:
امتیازات عالی بریتانیا برای کانال 4

حالت: هیچ رژیم جادویی و معجزه آسایی برای از بین بردن چربی های شکم وجود ندارد. اما زمانی که با رژیم لاغر می شوید، معمولا ابتدا چربی شکم را از دست می دهید.
افزایش فیبر غذایی با خوردن میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل می تواند کمک کننده باشد.

خوابیدن: مطالعات نشان داده اند که داشتن یک خواب خوب شبانه (حداقل 6-7 ساعت) (در مقایسه با 5 ساعت یا کمتر یا 8 ساعت یا بیشتر) با تجمع کمتر چربی احشایی همراه است. البته، خواب ممکن است تنها عامل مهم نباشد، اما بخشی از یک تصویر بزرگتر است.

فشار: همه استرس دارند. مشکل این است که چگونه با استرس مقابله می کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقت خود را با دوستان و خانواده بگذرانید، مدیتیشن کنید، ورزش کنید تا آرامش داشته باشید و به دنبال مشاوره باشید.

اگر فقط می توانید یکی از این کارها را انجام دهید، ورزش احتمالاً بیشترین فایده را دارد زیرا هم روی چاقی و هم بر استرس مؤثر است.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesViagrasugar rush oynabomb bonanza oynaAyırma BüyüsüAşık Etme Büyüsü